Man får faktiskt dricka sockersötad läsk tre dagar i rad

Insikten att jag får göra det och inte minst att jag kan göra det, den är så skön att ha. Det började i fredags när jag tänkte att det skulle vara gott med julmust till middagen med pöjken, så det unnade jag mig. Någon lightmust hade vi inte, så det var den vanliga eller ingen alls som gällde. På lördagskvällen kände jag också för julmust, kanske för att maten vi skulle äta då var ganska lik den vi hade ätit kvällen före. Efter ett snabbt, tyst resonemang med mig själv kom jag fram till att det var okej, att man faktiskt får dricka läsk två dagar i rad även om epitetet "light" råkar vara frånvarande på den aktuella flaskan. Berättade för min sambo senare på kvällen, när vi var på väg till en fest, hur stolt jag var över att jag faktiskt bestämt mig för att jag fick dricka av läsken även den dagen, bara för att jag ville. Han verkade rätt glad över det faktumet, han blir alltid glad när han märker att att mitt leverne ändras mot det friskare. Kvällen fortsatte sedan med vin och drinkar, men det räknar jag till en annan kategori av drycker, även om drinkar i allra högsta grad brukar innehålla helt ordinär läsk.
 
Vad äter man på söndagen, då? Tja, man kan äta lite vad som helst, men ibland äter man söndagsstek. Ej svåruträkneligt efter den kommentaren är att vi åt just det i söndags. Pöjken min skulle använda lite enebärsdricka till såsen och tyckte därför att det var en bra idé att dricka upp resten av flaskan (den var bara på 65 cl) till maten. Jag tvekade och bestämde mig sedan för att nej, han fick dricka av den om han ville, men det som blev över kunde vi ställa tillabaka i kylen. Jag hade redan druckit sockersötad läsk två dagar i rad, det fick räcka så, jag skulle dricka vatten till maten. Här passar jag på att skjuta in en kort presentation av enebärsdricka för er som inte känner till den: det är en dryck som är gjord på vatten, socker och enbär + lite annat smått och gott. Smaken påminner lite om julmust, den är kolsyrad och kalorimässigt väldigt nära vanlig läsk. Så det är typ en läsk, bara att den har en lite vettigare innehållsförteckning. Men nu återgår vi till söndagskvällen med enebärsdrickan och mineralvattnet stående på bordet tillsammans med maten. Då sträckte sig min arm oväntat mot flaskan med enebärsdricka och jag hörde mig själv säga något om att det var jag som bestämde om jag skulle dricka enebärsdricka eller inte. Så det blev enebärsdricka även i mitt glas den kvällen. Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd med mig själv?
 
 

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Det var längesedan du skrev :) Vilka bra framsteg du har gjort den senaste! :-D Kan du känna att du börjar sakta må lite bättre? :-)

Jag vet, en del har ändrat sig det senaste. Jag börjar skita i att kämpa, tappat hoppet lite om att det kommer att bli bättre och då känns det meningslöst att försöka kämpa mot ngt som inte kommer att ske. Men jag hoppas verkligen att jag återfår min motivation att vara mer snäll mot mig själv och min kropp. Tack för omtanken <3

Kämpa på nu lika bra som du senast har gjort! :)

Kram!

2012-12-13 @ 11:34:00
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0