Glömt väga mig två dagar i rad

Vet inte vad jag ska säga om detta. Att inte väga mig igår var inte så farligt, jag råkar glömma av det eller hoppar över någon dag då och då och min mentala värld går inte under för det, jag tänker bara som så att jag vet vad jag vägde dagen innan och dagen därpå kommer jag få en ny viktuppdatering. Så långt allt gott. Men så missade jag att väga mig idag också och nu känns det inta alls lika bra längre. Okej att jag vet vad jag vägde i förrgår, men det är ju i förrgår, det är ju "jättelänge" sedan. Vikten borde inte ha diffat ett jota sedan dess, men i bakhuvudet ligger tanken på lur att den kan ju ha gjort det, den kan ju vara högre nu än vad jag vill kännas vid. Om jag ändå bara visste! Men det gör jag ju inte. Och det faktumet lämnar mig ingen ro.
 
Jag skulle kunna avfärda allt med att jag tar tjuren vid hornen och väger mig imorgon och får min "dom" då (om jag inte skulle gå och glömma det igen, vill säga...). Men jag vet inte om jag kommer vara hemma då. Sambon ska iallafall åka till sina föräldrar idag och jag har inte bestämt mig för om jag ska följa med dit eller inte. Om jag följer med så innebär det två nätters övernattning och lika många morgnar utan min våg. Visst har svärföräldrarna också en våg, men den är ju inte min. Den kanske visar vad jag väger, men den visar eventuellt inte den korrekta viktförändringen jag genomgått sedan min senaste vägning här hemma. Kanske att min våg inte visar helt korrekt vikt, det har jag inte stenkoll på om den gör, men den bör åtminstone visa differensen mellan två tillfällen korrekt. Att byta mellan vågar är ett gissel, man vet ju inte om de är exakt likadant inställda, om underlagen inverkar på fjädringen i dem på olika sätt, om jordskorpans sammansättning skiljer sig mellan de olika platserna (jo, tjena, som att det skulle ha något med saken att göra, men som ätstörd kan man tydilgen dra till med vad orimliga nojor som helst för att falsifiera olika vågars eventuellt skiftande resultat).
 
Vad jag vet är iallafall att jag inte vet vad jag väger och att jag, om jag följer med till mina svärföräldrar, kommer att ha en vågpaus från min egen våg på minst fyra dagar. Osäkert om jag kommer klara att hålla mig ifrån svärföräldrarnas våg isåfall, jag tror inte det... Dock får jag inte låta mina missade vägningar bestämma huruvida jag ska med till dem eller inte. Det är inte enbart på grund av avsaknaden av den egna vågen där (för nej, det är inte ett alternativ att ta med den, jordskorpan kan ju ändå ha en annan sammansättning där än här) som jag tvekar när det gäller att följa med. Jag har, som vanligt som inför nästan allting, en massa argument både för och emot medresande. Det som stör mig är att vågtillgången har blivit en punkt på listan. Det borde den inte ha blivit och det borde den inte få vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0