Stillastående vikt, ledsen tjej

Visst, det kunde varit värre. Vikten kunde ha gått upp på riktigt istället för att stå och diffa på några hekton upp och några hekton ner. Hekton är dock inget som direkt påverkar mig. Nog räknar jag dem, men det förstör inte min dag om jag gått upp ett par av den varan, eftersom jag tar det för troligt att jag har gått ner dem nästa dag - vilket också brukar vara fallet. Av samma anledning blir jag heller inte begeistrad av ett par hektons viktnedgång en dag. Har däremot viktförändringsriktningen hållit i sig några dagar, då börjar jag tro att det är däråt det för tillfället barkar.
 
Varför jag står still är väl inte så svårt att räkna ut, trots att jojobantardamer brukar ha väldigt svårt med det. Det är det där med kalorier in och ut, som man vid det här laget hört till leda. Jag tycker att min kaloriförbrukning överstiger mitt kaloriintag för tillfället och då gör det mig ledsen att jag står och stampar. Ni som läst mina matlistor vet att jag numera inte brukar införa kalorimängd för det jag äter (gjorde det tidigare, dock), utan bara vad jag ätit. När jag la av med kaloriuppgiftslämnandet berättade jag också att anledningen var för att nästan alltid blev skattningar. Men bara för att jag inte ger er mina skattningar så betyder det inte att de inte existerar längre. Jag skattar nästan allt jag äter i huvudet. Om inte tidigare, så allra senast vid dagens slut. Jag har relativt bra koll på vad det jag äter innhåller, men när andra skriver att de ätit 163 kcal jordgubbar så kanske jag räknar på att den mängden jordgubbar, som jag naturligtvis inte vägde, borde ha innehållit typ 150 kcal, eller möjligen 200. Kontentan är iallafall att exaktheten saknas, men att avvikelsen inte blir speciellt stor från verkligheten. Att jag inte väger all mat (för en del väger jag) beror på att jag/vi bara har en mekanisk matvåg och den är sanningen att säga inte den våg jag skulle lita mest på om jag fick välja. Den visar nämligen sällan samma vikt som kassakvittot om man väger varan igen hemmavid. Men ibland gör den det... Kanske att man skulle ta och skaffa en digital liten sak istället. Men då kommer jag väl använda den i tid och otid för att kunna räkna exakt, kontrollfreak som jag är bara möjlighet ges.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0