Sugen som fan!

Klart man blir lite ledsen och besviken när en kimono som var fin när man köpte den helt plötsligt ändrar färg i första tvätten. Från att ha varit röd med vita bårder (heter det så även på kläder?) så har den nu blivit röd med rätt kraftigt rosa bårder. Iochmed det känner jag att jag inte riktigt vill ha den längre, eftersom den numera är "fel i färgen". Ska se om någon av mina väninnor vill ha den, trots att jag inte kan garantera huruvida den kommer att färga i nästa tvätt också eller ej. Är dock glad att jag valde att enbart stoppa in röda textilier i samma maskin. Och nej, det var inte de andra tygerna som färgade av sig, för dem har jag tvättat med blå kläder tidigare utan att det resulterat i en dragning mot lila hos de kläderna.
 
Men som vanligt när något går mig emot så blir jag så sugen på att äta/hetsa. Jag vet att det är en dum reaktion och att jag inte bör, men jag vill. Eller, i ärlighetens namn så vill jag väl inte heller, men ja, ni fattar. Dock är jag väldigt fokuserad på att jag inte ska hetsa ändå, trots "viljan" att göra det. Har som en första nödåtgärd blandat ett glas med den där mindre goda lightpäronsaften som jag berättade om i ett tidigare inlägg - eftersom ingen av er kunde/ville/iddes ge mig ett tips på någon godare. Så nu sitter jag och dricker den och hoppas på suglindring i takt med bukfyllnaden. Jag som hade ätit för bara en timma sedan! Hur ska jag få plats med det här stora glasets innehåll i min mage på det? Jaja, det är bara att kämpa på. Alla sätt är bra utom de dåliga och att göra det fysiskt omöjligt att hetsa, genom att fylla magen, känns som ett ganska harmlöst ett.
 
Funkar inte det så finns sockerfria tuggummin att ta till. Vill käkarna mala så ska de få, jag är förberedd! Men oavsett vad så är jag fortfarande purken över min omfärgade kimono. Jag var ju så fin i den när jag provade den och nu får jag inte visa mig i den fina kimonon för någon - för den finns inte mer.

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Det där med saften känner jag igen mig i. Varför kan man liksom inte tillåta sig att dricka ett endaste litet glas? Jag vet inte hur det är för dig men jag har jättesvårt att dricka kalorier. Ska jag få i mig kalorier så ska det vara något jag tuggar och som mättar.

Jag blir också sådan att jag "vill" hetsa när något går emot en och det handlar väl om att man vill dämpa de känslor man känner. Ett tips är att du sätter dig och försöker att känna efter vad det är för känslor som du känner? Arg, ledsen, trött, glad,ångest, stress m.m.? För jag kan märka att oavsett om känslorna är positiva eller negativa så vill jag hetsa för att det är jobbigt att behöva känna något överhuvudtaget.

Tack för att de talar om mina framsteg. Jag har lättare för att göra något än att avstå från att göra något. ar svårt att ändra mig om jag har bestämt något för jag var inte sugen på arraksbollen men ja tog den ändå eftersom jag hade bestämt mig.

Okej skönt att höra att det kan skapa en viktnedgång fast man äter mer, men jag ve inte om jag strukturerat upp mina matvanor så mycket. Bara för att jag äter mer sötsaker så äter jag inte mer ordentlig mat om du förstår?

Vad är dina mål? Vill du bli frisk?

2012-10-15 @ 10:13:41
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0