Inspirationsbrist

Jag har haft, i mitt tycke, relativt intressanta uppslag för blogginlägg då och då under den gågna veckan, men det har inte blivit av att de nedtecknats. Tyvärr är minnet, som man säger, kort men bra och alla dessa eminenta funderingar har bestämt sig för att lägga sig i något för tillfället onåbart hörn i hjärnan - eller lämnat den helt - för jag lyckas inte frammana någon av dem till medvetandenivå just nu. Anledningen till de uteblivna publikationerna är att jag lyckades smitta ner min sambo med förkylningen jag hade. Som vanligt kom han lindrigare undan än jag, men han var ändå hemma från jobbet större delen av den här arbetsveckan. Nu är han dock i badrummet och jag kan blogga.
 
Maten den här veckan har gått omväxlande bra och dåligt. Några matlistor för de senaste dagarna kan jag tyvärr inte lägga upp, för då hade jag behövt nedteckna dem på ett papper för att nu föra upp dem (heter det så?) på bloggen. Återigen, minnet är kort men bra. Att äta vad jag anser vara bra kan tidvis vara svårt när sambon är hemma hela dagen. När jag är ensam i lägenheten under en arbetsdag kan jag åtminstone disponera de cirka 9 timmarna den består av som jag vill, matmässigt och i övrigt. Har jag däremot sambon hemma så känner jag att jag måste ge sken av att jag äter normativt även när han inte är hemma, att jag även då är i någon slags normalläge och att jag inte alls ställer om mina matvanor när han är närvarande. Då blir det gärna mat bra mycket oftare än jag kanske skulle önska. Har till mitt missnöje, troligen på grund av just det, gått upp 1,5 kg under den här veckan. Men de ska bort igen, var så säkra! För nu är sambon frisk igen och ska till jobbet som vanligt nästa vecka.
 
Tror jag ska börja med matlistor igen nu, från och med idag. Visst, det är söndag idag, vilket innebär att sambon såklart är ledig, så idag kanske inte blir en jättebra matdag. Fast jag känner att jag vill delge både bra och dåliga dagar, eftersom båda varianterna finns i mitt liv, och om idag inte blir så bra så blir det ju en trigger till att klara morgondagen bättre och kunna ge er en tjusigare rapport då. Hoppas jag kan knipa åt mig lite egentid på kontoret ikväll igen, för att publicera mitt matintag, så att ni inte behöver vänta tills imorgon för att få läsa det. Upp på bloggen kommer det i vilket fall att komma, förr eller senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0